Ryssen kommer!

Jag har känner en kille som alltid spelar en slant på Sveriges motståndare
när det vankas fotbollslandskamp. Han säger att förlorar Sverige så kan
han åtminstone glädjas åt något. Jag funderade på att göra det samma
idag men på något sätt så är det som det är med rutiner på matchdagen.
Spelarna har sina, vissa tränare, domare och även fans har sina.
Att spela på motståndaren hör inte till en utav mina. Jag skulle inte kunna
njuta av min eventuella vinst och på något sätt så gör en viss dos av besvikelse
att segerns sötma smakar så mycket godare när man väl får smaka på den.

Det kommer gå undan idag. Ryssarna kallades Spanien light av A.Svensson
(tror jag det var) och det är inte långt ifrån sanningen. Dom vill ha mycket boll
och deras styrka ligger som bekant i det offensiva spelet. Skillnaden
är att när Spanien vaggar in dig i falsk trygghet och drar ner på tempot för att
sedan explodera spelar Ryssland som att dom har tio duracell batterin
uppkörda i ändalykten.
Jag såg en av deras träningsmatcher innan EM och kan
svära på att jag såg tre rosa kaniner sittandes på läktaren och se allvarligt
oroliga ut för att bli arbetslösa.

Alla som känner oro inför matchen säg ja.

"JA! jag é orolig", sa Thomas Nordahl.

Jag kan bara hålla med.

Det känns otroligt viktigt att få det första målet.
Ryssland är ett humörslag och tar dom ledningen kommer det vara som att hälla
bensin på en redan övertänd brasa.

Troligen kommer inte Zlatan klara 90 minuter och leder dom fortfarande när han
byts ut kommer varje ryss på banan få känslan av att dom just blivit välsignade
med en tredje lunga och orka springa hela vägen till Basel efter att slutsignalen ljuder.
Tvärt om kan det bli om Sverige neutraliserar deras offensiv första halvtimman.
Då kommer frustrationen växa sig större och det unga oerfarna ryska laget
kommer förhoppningsvis ta ännu större risker defensivt vilket Sverige bör
och kommer kunna utnyttja. Så låt oss hoppas att ingen berättar för D.Andersson att han
numera spelar i MFF och inte Bari, Elmander fortsätter att se ut som han inte spelat något
annat än på en kant och att Stoor inte drabbas av stundens allvar.

Då kan det återigen visa sig att rädslan för ryssen var överdriven.




Duracellkaninen - Snart arbetslös?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0