Våga för att vinna...

Jag kan ha fel men har Sverige spelat i mörkare blått någon
gång tidigare?
Jag vet i.a.f att jag har sällan sett dom blekare än igår.

Tempo

Då fick jag nästan som jag önskat. En hel del färska spelare
in från start men jag kunde ändå inte titta på startelvan med glädje
i ögonen. Åter igen fick "kongo" starta på bänken och jag undar
hur länge han kommer stå ut med att vända andra kinden till.

Jag har inget emot Daniel Andersson, verkligen inte. Jag tycker
att han stundtals är en lysande spelare. Men mot ett holländskt
mittfällt som har mer spring i benen än en sockerstint treåring
är han inte mitt första, andra eller tredjeval. Hans problem med
tempot mot motstånd som detta är uppenbart och då framförallt
när vi spelar med två centrala mittfältare mot tre för Holland.

IN MED KIM!!

R. Lindgren fick ingen tacksam uppgift första halvlek och jag har
svårt för att sätta varken "succe" eller "uselt" framför hans insatts.
Det såg betydligt bättre ut i andra halvlek kan vi konstatera. Om
det beror på att han slappnade av eller att han fick en ny partner
brevid sig låter jag vara osagt. Eller nej, det gör jag inte.....
IN MED KIM!!!

Alla har vi åsikter om Kim´s vara eller inte vara. Ett argument som
ofta förs fram är hans felprocent i passningsspelet. Det är svårt
att förneka att om man jämnför med övriga centrala mittfältare så
vinner han guldmedalj i den grenen. Men det går ändå över mitt
förstånd. Varför jämnföra en spelare som har till uppgift att skapa
offensivt med en spelare där deffensiven är det primära?

Anders säger du då.  Ja, han är inte den spelare han en gång var.

Inte att han är sämre nu. Han är bättre. Men om det är någon
spelare i landslaget som knådats. jäst och sedan bakats i den
Lagerbäckska ugnen så är det Anders Svensson. Tycker du jag
har fel? Gå då tillbaks i tiden och se hur många mål han gjort i den
blågula tröjan och när han gjorde dom.

Zlatan & Kim

Jag tycker det är självklart att Sveriges två individuellt bästa spelare
skall finnas på planen. Zlatan är den ena och Kim den andra.
Zlatan är Zlatan, det räcker med det. Kim måste ha en mur bakom
sig för att hans risktaganden inte skall sätta käppar i hjulet för vänskapen
med målvakt Isaksson.

Det är Lars Lagerbäcks jobb att bygga den muren.



Våga köpa, för att kunna vinna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0